A szokásaink határozzák meg a mindennapjainkat, ezért nagyon nem mindegy, hogy ezek a napi rutinok hasznosak, vagy inkább károsak. Az idők során annyira berögzülnek, hogy el sem gondolkodunk rajta, hogy vajon nem-e kellene inkább vátoztatnunk, és egy kicsit eltérni a megszokottól. Persze az elején nem könnyű felülkerekedni a rossz berögződéseinken, de idővel az új és jobb tevékenységek is ugyanolyan megszokottá vállnak majd. Ebben a cikkben 8 olyan reggel szokást gyűjtöttünk össze, ami a legtöbb ember életében jelen van, pedig mindenkinek száműznie kellene.

1. Felkelés után azonnali beágyazás

Ha ébredés után azonnal megágyazunk, azzal kedvező feltételeket termetünk a poratkák számára, hiszen így az éjszaka során keletkezett (testünkről érkező) nedvesség nem képes elpárologni az ágyneműből. A szakemberek azt javasolják hogy ébredés után teljesen szedjük le az ágyneműt a matracról és alaposan szellőztessünk ki, hogy az ágy teljesen kiszáradhasson.

2. Miért nem zuhanyzunk reggel?

A Harvard tudósai szerint a reggeli zuhanyozás során az agy aktív állapotba kerül, de nem zavarják külső ingerek a működését, ezért számos új ötlet és különféle problémamegoldás juthat eszünkbe, ami egyébként a zsúfolt mindennapokban nem biztos, hogy bekövetkezne.

3. Forró vízben zuhanyzás

A forró víz pihentető hatású, ami után az ember semmi másra sem vágyik, csakhogy vissza bújhasson az ágyba. épp ezért érdemes lehet langyos vagy akár hűvös zuhanyozással indítani a napot, aminek számos előnye van: felébredünk tőle, javítja az agyi aktivitásunk és erősíti az immunrendszerünk.

A hideg víz a forró vízzel ellentétben nem szárítja a bőrt, ráadásul kutatások kimutatták, hogy akik rendszeresen hűvös zuhanyzást vesznek, azok éves szinten akár 4 kilogramm súlytól is megszabadulhatnak ezáltal.

4. Felesleges időhúzás

A legtöbb felesleges időt reggelente annak a kérdésnek a megválaszolásával töltjük, hogy "mit is vegyek fel?!". Igyekezzünk lecsökkenteni és minimalizálni a ruhatárunk méretét, illetve elsősorban annak színpalettáját, ezzel ugyanis értékes időt takaríthatunk meg reggelente. Gondoljunk csak az Apple atyjára, Steve Jobs-ra, aki maga is elmondta, hogy azért hordott mindig fekete ruhát, mert tudta, hogy az idő pénz és nem szerette volna feleslegesen vesztegetni az idejét a mindennapi ruházatának kiválasztásával.

5. Gabonapehely reggelire

Meglepődsz, ha megtudod, hogy egy átlagos szelet pizza és egy tál gabonpehely közel ugyanannyi kalóriát tartalmaz. Chelsey Amer dietetikus szerint ráadásul a két fogás közül a pizza az egészségesebb választás reggelire, ami ráadásul több energiát is biztosít számunkra az előttünk álló naphoz, mint a különféle gabonapelyhek.

6. Azonnai fogmosás étkezés után

étkezés után a fogzománc sebezhetővé válik, különösen akkor, ha gyümölcsöt, például citrusféléket vagy szódát fogyasztunk, ezek a termékek ugyanis citromsavat és foszforsavat tartalmaznak. Ilyen esetekben jobb, ha a szánkat egy pohár vízzel kiöblítjük, az esetleges ételmaradékokat pedig fogselyemmel távolítjuk el. Az étkezést követő fogmosással pedig várjunk legalább 15-30 percet, ha tehetjük.

7. Fekete kávé ébredés után, éhgyomorra.

A közvetlenül ébredés után elfogyasztott fekete kávé fokozza a hormonok kortizol szintjét, ami végső soron szorongáshoz vezethet. Hasonlóan káros hatású az éhgyomorra elfogyasztott kávé, ezért igyekezzünk mindig harapni valamit a kora reggeli első kávénkat megelőzően. Tudósok szerint az első csésze kávé elfogyasztásának optimális ideje az ébredést követő 3. és 4. óra, bár ez legtöbbünk esetében aligha megvalósítható.

8. A mobilteleofn nyomkodása

Azzal persze semmi baj sincs, ha a reggeli kávé közben vagy a WC-n ülve felkeressük a legfrissebb híreket, de a reggeleink a mieink, ne pazaroljuk az értékes időnket arra, hogy az ismerőseink és barátaink életét vizslatjuk a közösségi hálózatokon keresztül. A legjobb, amit tehetünk, hogy bekapcsoljuk a kedvenc zenénket, és kiszellőztetjük az agyunkat, hogy felkészüljünk és összeszedjük a gondolatainkat az előttünk álló napra.

(via)