Minden embernek vannak olyan berögzült, hétköznapi szokásai, amikről egyáltalán nem is gondolnánk, hogy mennyire veszélyesek, vagy éppen károsak lehetnek ránk nézve. Most összeszedtük azokat a gyakori szokásokat, amik a legtöbb embert érintik, és olyan gyorsan meg kellene szabadulnunk tőlük, amilyen gyorsan csak lehet. Elsőre talán ártatlan kis semmiségeknek tűnhetnek, pedig tényleg nem árt komolyan venni őket. Az alábbiakban részletesen elmagyarázzuk, hogy miért is.

1. ébredés után ne igyunk kávét éhgyomorra

A legtöbben szeretjük úgy kezdeni a napot, hogy rögtön ébredés után egy finom csésze kávéval adunk plusz energiát a testünknek, ám a kávé hasznos tulajdonságai mellett meg vannak a maga hátrányai is. Ilyen például az éhgyomorra történő fogyasztása során fellépő gyomorégés, mely hosszútávon akár komolyabb emésztési zavarokat is okozhat. éppen ezért mindig harapjunk valamit, mielőtt fejest ugrunk az első csésze kávénkba, vagy legalább közben majszoljunk el valami kekszet.

2. Ne nyomkodjuk a pattanásainkat

Nincs olyan ember a Földön, aki ne hallott volna már a pattanás-nyomkodás káros hatásairól, mégis csináljuk. Illik azonban tisztázni, hogy miért is nem ajánlatos mindez. A pattanások köztudottan akkor jönnek létre, amikor a pórusok eltömődnek. Ez egyfajta gyulladásos folyamat, ennek köszönhető a pattanás körüli pirosodás is. Ettől függetlenül ez a testünk immunrendszerének egy teljesen normális reakciója, amit komolyan veszélybe sodorhatunk azzal, hogy nyomkodjuk a pattanásainkat. Nyomkodás közben ugyanis a pórusok falai megsérülnek, melynek hatására a bőrünk még inkább érzékennyé válik a baktériumok számára. Ennek köszönhető az, hogy a testünkön sokat nyomkodott területeken jóval gyakrabban fordulnak elő pattanások, mint bárhol máshol. Hogy ezt persze ki tudja betartani akkor, amikor egy nagy gennyes pattanás éktelenkedik a homlokán, az megint más kérdés.

3. Ne hagyjunk palackozott vizet a kocsiban

Legalábbis ne nyáron, és ne olyan helyen, ahol napsütés éri. A vizes palack ugyanis képes összegyűjteni az ablakon beszűrődő napfényt, ami aztán – akárcsak egy nagyító – megégeti, vagy akár fel is gyújtja az autónk belsejét.

4. Ne akarjunk mindig mindent lefényképezni

A 21. század egyik nagy átka, hogy bármi érdekeset is látunk, bármi öröm is ér bennünket, azonnal előkapjuk a mobilunkat, hogy képet készíthessünk az adott pillanatról. Ez egyfelől persze jó, hiszen így megörökíthetjük azt az utókornak, másrészről pedig totális katasztrófa, hiszen így minden nagy pillanatot tulajdonképpen a telefonunk képernyőjén keresztül élünk meg, anélkül, hogy kiélveznénk az adott pillanat előnyeit és valóban maradandó emlékünk maradna róla.

5. Ne fogyasszunk feleslegesen gyógyszereket és étrendkiegészítőket

Sokan úgy gondolják, hogy a tablettaként bevitt vitaminok segítenek nekik a téli hidegben és amolyan plusz erőforrásként szolgálnak a test immunrendszeréhez, ez azonban nem egészen így van. A kiegyensúlyozott étrenddel – vagyis természetes formában – bevitt vitaminokat ugyanis sosem fogják pótolni a tabletta formájában előállított utánzatok, sosem fogják ugyanazt a hatást kiváltani, mint a zöldségekkel és gyümölcsökkel bevitt társaik. Sokkal fontosabb tehát, hogy a helyes étrendünkre ügyeljünk, mintsem hogy szinte már placebo immunerősítőkkel és étrendkiegészítőkkel igyekezzünk foltozgatni annak hiányát. Tablettákat és gyógyszereket pedig csak is akkor szedjünk, ha azt orvos írta fel nekünk és kötelező.

6. Ne tegyük a telefonunkat az ágyra vagy a párnánkra, amikor töltjük

A okostelefonok alapjáraton is felmelegszenek töltés közben, amit csak tovább súlyosbít a puha ágyneműre vagy párnára helyezett készülék esete, ami a rossz szellőzés okozta felmelegedés következtében bármikor váratlan tűzbe csaphat át. Igyekezzünk legalább az éjjeliszekrényen vagy lehetőség szerint tőlünk minél messzebb tölteni a telefonunkat, de az éjjeli, felügyelet nélküli telefontöltés elkerülése alighanem a legbiztonságosabb megoldás.

7. Kerüljük a pattogatott kukorica fogyasztását

Szinte már teljesen elképzelhetetlen a mozizás anélkül, hogy egy jó nagy kosár pattogatott kukoricát ropogtassunk közben. A fogorvosok azonban óva intenek a túlzott pattogatott kukorica fogyasztástól, ez ugyanis roppant káros a fogakra. Nem csak az apró, fogaink közé szoruló popcorn-darabok okozhatnak rendkívül súlyos szájüregi problémákat, de a mozikban árult zsíros és nagy kalória tartalmú kukoricák az egészségünknek sem tesznek jót.

8. Ne tegyük a törölközőnket egy akasztóra, és ne hagyjuk kihúzva a zuhanyfüggönyt

Az akasztón lógó törölközők gyűrődései roppant nehezen szellőznek, mely egyben azt is jelenti, hogy valóságos paradicsom az ott tanyázó baktériumok számára. Ugyanez igaz a zuhanyozás után kihúzva hagyott és összegyűrt zuhanyfüggönyre, mely szintén számos baktérium melegágya lehet. Ha nem szeretnénk, hogy otthonunk baci-tanya legyen, érdemes más módszert találnunk a törülközők kiterítésére, a zuhanyfüggönyt pedig mindig tartsuk behúzott állapotban.

(via brightside.me, latnodkell.com)