Ha szeretnénk elkerülni, hogy kellemetlen élményben legyen részünk, amikor ellátogatunk egy vendéglátóhelyre, akkor vannak olyan dolgok, amikre nem árt odafigyelni. A gond csak az, hogy laikusként nem igazán vagyunk tisztában ezekkel a figyelmeztető jelekkel. Nem úgy, mint a szakmában dolgozók. Ők pontosan tudják, hogy mik azok a tényezők, amik arra engednek következtetni, hogy nem jó kiszolgálásban, és élményben lesz része az embernek az adott helyen, ezért gyorsan tovább kell állni. Ebben a cikkben megosztjuk veletek a tanácsaikat, hogy ti se járjatok soha többé pórul.

1.Kérdezzünk rá a személyzettől, hogy ők milyen ételt ajánlanak. Ha szinte azonnal ajánlanak valamit, az azt jelenti, hogy tényleg jó a hely és mások is szeretnek ide járni. Ha a pincér nem tud egyértelmű választ adni, vagy hezitál, akkor valószínűleg komoly problémák vannak az étteremmel.

2. Ha gyanúsan sok étel található az étlapon, akkor jobb felkészülni rá, hogy ezek egy része biztos, hogy mirelit, vagy pedig nem tudják őket megfelelően elkészíteni.

3. Fordítsunk figyelmet a sószórókra. Ha eltömődtek és piszkosak, akkor számítsunk rá, hogy hasonló állapot lehet a konyhában is.

4. A túlhajszolt személyzet szintén rossz ómen. Ha valaki a saját munkáját is alig tudja időben elvégezni, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem fordít például megfelelő figyelmet a higiéniára.

5. A hétfők és csütörtökök általában áruérkezési napok. Ha ezeken a napokon megyünk étterembe, akkor biztosra vehetjük, hogy a lehető legfrissebbek lesznek az ételekhez használt alapanyagok.

6. Ha sietünk, és egy étteremben azt látjuk, hogy sok vendég ül tányér nélkül, akkor jobb másik helyet keresni. Valószínűleg rengeteg időt kellene várnunk, míg kihoznánk nekünk az ételt.

7. Ha betartunk valamilyen étrendet (pl. vegetáriánusok vagyunk vagy kerüljük a halas ételeket), akkor jobb, ha speciális étterembe megyünk. A legtöbb étteremben ugyanis a pörgés miatt ugyanabban a serpenyőben sütnek szinte minden ételt, így elképzelhető, hogy a Te párolt zöldséged edényében 5 perccel ezelőtt mondjuk disznóhúst készítettek.

8. Lehetőelg ne vásároljunk csapolt sört a bowling és biliárdszalonokban. Az ilyen helyeken általában nem szentelnek túl nagy figyelmet a csapok rendszeres tisztításának, (mivel "nem ez a fő profiljuk"), ezért esélyes, hogy a csapológép tiszta penész.

9. Manapság egyre nagyobb divat, hogy az éttermeket nyitott, jól belátható konyhával szerelik fel. Ha egy nemrég nyílt, elegáns étterembe mész, ahol nem ilyen konyha van, az gyanakvásra adhat okot.

10. Ha tenger gyümölcseit szeretnénk rendelni, először mindig kérdezzük meg, honnan származnak. Ha a pincér képes konkrét helyet mondani, akkor nyugodtan rendeljünk belőle, ha nem, akkor inkább válasszunk valami mást.

11. Figyeld meg a kávéfőzőt! Ha a tejhabosító el van színeződve, akkor nyilvánvalóan nem tisztítják eleget, máskülönben ez nem történhetne meg.

12. Ha egy etnikai étteremben, például japán étteremben sok japánt látunk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az adott étteremben kiváló ételeket készítenek.

13. A férjem szakács. Mindig, amikor étterembe megyünk, az első, amit megnéz, hogy csúszásmentes felszolgáló cipő van-e a pincérek lábán. Azt mondja, hogy ez nagyon fontos, mert ha az étterem még erre se költ, akkor jobb, ha bele se gondolunk, mi lehet a konyhájában.

14. A mellékhelységek állapota szoros összefüggésben van a konyha állapotával. Ha a dolgozóknak nincs idejük folyamatosan tisztán tartani a mellékhelységet, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a konyhában is hasonló a helyzet.

15. Ha van önkiszolgáló italautomata a helyen, akkor egy fehér szalvéta segítségével dörzsöljük át a Sprite vagy 7Up adagolócsapját. Ha a szalvéta rózsaszín vagy zöld színű lesz, az bizony penészgomba, és egyértelmű jele annak, hogy nem tisztítják megfelelően az éttermet. érdemes ugyanezt kipróbálnunk a jégadagolón is, bár érdemes felkészülni rá, hogy ha beigazolódik a gyanúnk, az könnyen az étvágyunkat is tönkreteheti.

(via liked.hu, adme.ru)