Hallottad már valaha azt a mondást, hogy a séta a legjobb orvosság? Hippokratésztól származik, aki már évezredekkel ezelőtt is előszeretettel javasolta az embereknek a sétát a testi és lelki egészség fenntartásához. A tanai pedig még mindig helytállónak bizonyulnak, hiszen akár már napi 15-30 perc séta is bizonyítottan hatalmas változásokat okozhat a testünkben és ezzel együtt az életünkben.

1.Pozitív változások az agyban

Tanulmányok kimutatták, hogy az alacsony intenzitású aerob gyakorlatok (mint amilyen a sétálás is) védelmet nyújtanak a korai demencia ellen, csökkentik az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát és javítják a mentális egészségünk.

2. Szívbetegségek megelőzése

Az American Heart Association tanulmányai szerint a séta épp oly hatékony a szívbetegségek és stroke megelőzésében, mint a futás. A rendszeres séta csökkenti a magas vérnyomást, a koleszterinszintet és javítja a vérkeringést.

3. Megnövekedett tüdőkapacitás

A gyaloglás egy aerob testmozgás, ami növeli az oxigénáramlást a véráramban, eltávolítja a felesleges toxinokat és hulladékokat, valamint fitten tartja a tüdőnket. A jobb és mélyebb légzés miatt pedig a tüdőbetegségek kockázatait is csökkenthetjük, illetve a már esetlegesen meglévők tüneteit enyhíthetjük.

4. Látásjavulás

Azt gondolnánk, hogy a szemeinkre van legkevésbé hatással a sétálás, de ez nem így van. A rendszeres sétálás segíthet a zöldhályog leküzdésében és enyhíti a magas szemnyomást.

5.Hasnyálmirigyre gyakorolt kedvező hatásai

Tanulmányok bizonyították, hogy a rendszeres séta sokkal hatékonyabb eszköz a cukorbetegség megelőzésére, mint a futás. Az ezzel kapcsolatos kutatás rávilágított, hogy a sétálók csoportjában lévő személyek csaknem 6-szor nagyobb glukóztolerancia javulást értek el, mint a rendszeresen futók csoportja a 6 hónapos megfigyelési időszakban.
6. Jobb emésztés Napi 30 perc séta nemcsak jelentősen csökkenti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát, de elősegíti a bélmozgásainkat, ezzel javítja az emésztést és a székrekedést.

7. Erősebb csontok és ízületek

A séta erősíti a csontokat, ezáltal csökkenti a csonttörés kockázatát. A tanulmányok azt javasolják, hogy napi 30 perc sétát iktassunk be az életünkbe, ezzel ugyanis már jelentősen csökkenthetjük az ízületi fájdalmakat, a merevséget és a gyulladást.

8. Hátfájás

A sétálás megváltás lehet azok számára, akik rendszeres hátfájásokkal küzdenek. Mivel a séta javítja a vérkeringést, ezért a gerincstruktúrára is jótékony hatással van, hosszútávon javítja a testtartást és a gerinccsigolyák rugalmasságát, ami létfontosságú az egészséges gerinchez.

9. Tónusos izmok

Az izomtónus gyaloglással is elérhető. Tízezer megtett lépés már felér egy konditermi edzéssel, különösen, ha a séta bizonyos szakaszai leejtőn vagy emelkedőn történnek. A konditeremben történő edzéssel ellentétben sétáláskor csak ritka esetekben keletkezik izomláz, így akár intenzíven végezhető mindennap.

10. Nyugodt gondolkodás

A gyaloglás képes csökkenti a depressziós tüneteket még a súlyos depressziós zavarokban szenvedő betegeknél is. Nem beszélve arról, hogy egy kellemes séta a legjobb baráttal vagy egy romantikus séta a szívünknek kedves személlyel természetes hangulatfokozóként hathat a közérzetünkre.